Δευτέρα, 25 Ιουνίου 2012

Δέκα βιομηχανίες που κατέστρεψε το “δωρεάν” στο internet






Το διαδίκτυο έχει αλλάξει δραματικά τον τρόπο ζωής μας βάζοντας τέλος σε ορισμένες βιομηχανίες και δημιουργώντας καινούριες. Πάρα πολλές εταιρίες βλέπουν καθημερινά την…αγορά τους να εξαφανίζεται και ο λόγος είναι η πιο “hot” λέξη κλειδί στο internet.


Η λέξη δωρεάν (“free”).
Βεβαίως οι πιο καχύποπτοι διαισθάνονται ότι στις περισσότερες περιπτώσεις με κάποιον τρόπο βγαίνουν χρήματα πίσω από κάθε τι δωρεάν και ο νούμερο 1 τρόπος on-line ακούει συνήθως στο όνομα διαφήμιση. Όπως και να’χει αυτά είναι τα Top-10 πράγματα για τα οποία δεν ξοδεύουμε πλέον δραχμή.



10. Υπεραστικά τηλέφωνα





“Ναι, θα μπορούσατε να με συνδέσετε με το Τόκιο; Ναι, θα πληρώσω εγώ το κόστος κλήσης”. Τέτοια λόγια σπάνια θα τα ακούσει κάποιος πλέον στην εποχή του Διαδικτύου. Η επικοινωνία έχει απελευθερωθεί με νέα δωρεάν τηλεπικοινωνιακά μέσα όπως το Facebook τα e-mail και φυσικά το αγαπημένο μας Skype. Το Skype όχι μόνο επιτρέπει στους χρήστες να καλούν ο ένας τον άλλο δωρεάν αλλά πλέον δίνει υψηλής ποιότητας κλήσεις βίντεο. Ακόμη και το CNN χρησιμοποιεί το Skype για να μιλήσει με απεσταλμένους δημοσιογράφους σε επικίνδυνες περιοχές.




9. Λογισμικό





Οι hackers και οι παίκτες βιντεοπαιχνιδιών είναι το ίδιο και το αυτό σε μεγάλο βαθμό ήδη από την πρώτη έκδοση του Doom. Μέσα σε ελάχιστο χρόνο παιχνίδια “σπάζονται” και διανέμονται παράνομα ακριβώς όπως γινόταν και με τις πρώτες κινηματογραφικές ταινίες μόνο που αντί για «φέρε την κάμερα να γράψουμε» πλέον η τεχνική περιλαμβάνει απλά «αποκοπή και επικόλληση» και κάψιμο μερικών DVDs. Με τη βοήθεια του Napster και του Kazaa πολύ πριν την δημιουργία των «άπιαστων» torrents στις μέρες μας συνήθιζαν να διακινούνται πειρατικά όλα τα είδη των βίντεοπαιχνιδιών από ανθρώπους που απλά αρνούνταν να πληρώσουν. Νέες τεχνικές κατά της αντιγραφής φαίνονται να δημιουργούνται καθημερινά αλλά μαζί τους νέες μορφές πειρατείας και διανομής κάνουν την ψηφιακή πληροφορία πανταχού και άμεσα διαθέσιμη.


8. Ταινίες






Το rippάρισμα των DVDs είναι ένα πραγματικό πρόβλημα για την βιομηχανία… των video clubs – ιδιαίτερα των μεγάλων αλυσίδων. Από την άλλη η εμπειρία του cinema ακόμη φαίνεται να δικαιολογεί πλήρως τις σχετικά υψηλές τιμές του και καινούριες τεχνολογίες όπως οι 3D φαίνεται ότι θα συνεχίσουν να τραβούν τους θεατές στη μεγάλη οθόνη.


7. Τηλεόραση






Μόλις και μετά βίας νόμιμα streaming sites (συνήθως μέσω Megavideo) κάνουν σχεδόν κάθε τηλεοπτικό επεισόδιο άμεσα διαθέσιμο και χωρίς διαφημίσεις (και φυσικά χωρίς τα έξοδα της καλωδιακής τηλεόρασης). Συνεπώς οι τηλεοπτικές εκπομπές που βασίζονται στις διαφημίσεις-παρενοχλήσεις για να πληρώσουν τους λογαριασμούς τους δεν μπορούνε να επιβιώσουν εκτός κι αν είναι TOP στην κατηγορία τους. Αναγκάστηκαν λοιπόν κι αυτές οι βιομηχανίες να προσαρμοστούν διαθέτοντας τις σειρές τους σε ιστοσελίδες όπως το Hulu που κάνει παρεμοβλή διαφημίσεων μειώνοντας όμως ταυτόχρονα την τιμή σε σχέση με τα καλωδιακά κανάλια. Οι πάροχοι καλωδιακής τηλεόρασης επιτρέπουν επίσης την on-line παρακολούθηση σιγά σιγά πράγμα που κάνει ακόμη περισσότερο διαθέσιμες τις σειρές σε αυτούς που έχουν την όρεξη να “παίξουν” με πιο προχωρημένες τεχνολογίες “υποκλοπής”.



6. Ταινίες ερωτικού περιεχομένου






Τα κακά παιδιά δεν κρατάνε πλέον μια στοίβα με “πονηρά” περιοδικά στο συρτάρι τους όπως και οι ενήλικες πλέον δεν χρειάζεται να βάλουν τις πιστωτικές τους κάρτες για να εγγραφούν σε sites “ακατάλληλου υλικού”. Ταινίες ερωτικού περιεχομένου είναι πλέον ευρέως διαθέσιμες δωρεάν και με μία γρήγορη αναζήτηση στο Google μπορεί κανείς να βρει ότι θέλει. Τα sites αυτά, γρηγορότερα από κάθε άλλη βιομηχανία προσαρμόστηκαν στο να προβάλουν εκατοντάδες διαφημίσεις (για κάθε σεξουαλικό γούστο) εκμεταλλευόμενα τα παρορμητικά κλικ των ένθερμων οπαδών τους. Φυσικά δεν λείπουν και τα κλασικά εκνευριστικά pop-ups.



5. Γνωριμίες και ραντεβού






Το να βγει κανείς ένα ραντεβού είναι τόσο απλό όσο να αναζητήσει ένα δημοφιλές όνομα του εταίρου φύλου στο Facebook. Σχεδόν με την ίδια ευκολία που βλέπει κανείς τηλεόραση μπορεί να μιλήσει on-line, να γνωριστεί καλύτερα και – γιατί όχι – να προχωρήσει στη δημιουργία μίας σχέσης (on-line ή παραδοσιακής). Οι άντρες πλέον δεν πληρώνουν στα ραντεβού όπως συνήθιζαν να επιβάλουν οι τύποι και αυτή η παράδοση περιορίστηκε πλέον σε περιπτώσεις επετείων (ίσως); Στο κάτω κάτω της γραφής γιατί να πρέπει να φορέσεις κουστούμι ή φόρεμα για να μάθεις αν σου αρέσει κάποιος όταν μπορείς να μιλήσεις κατευθείαν μαζί του – να δεις αν συμφωνείς στη μουσική, τα hobby απλά και μόνο με μερικά κλικ στο προφίλ του;



4. Εγκυκλοπαίδειες






Θυμάστε τον παλιό καλό καιρό που η εγκυκλοπαίδειες όπως η Encarta σας επέτρεπαν να βρείτε οτιδήποτε θέλετε (συμπεριλαμβανομένων βίντεο και ήχου)… για λίγα μόνο δευτερόλεπτα μέχρι να σου ζητήσει να πληρώσεις μία μηνιαία συνδρομή ή να αγοράσεις τους αντίστοιχους τόμους… Αυτές οι μέρες έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Η Wikipedia καλύπτει σε απίστευτο βάθος σχεδόν όλα τα ενδιαφέροντα και επεκτείνεται διαρκώς αποτελώντας το νέο standard πληροφόρησης των νοικοκυριών. Μπορεί να μην είναι επαρκές για επιστημονική έρευνα μιας και είναι αρκετά δύσκολο να βρεις ποιος πραγματικά έγραψε τι για να το βάλεις στις αναφορές αλλά από την άλλη είναι μία μοναδική πηγή γνώσης στο λεπτό.



3. URLs στο internet






Μουσικά συγκροτήματα πλέον σχεδόν αποκλειστικά επικοινωνούν με τους fans μέσω του Myspace στο οποίο μπορούν εύκολα κι ελεύθερα να δημοσιεύσουν τις συναυλίες τους, τα τραγούδια τους και να μιλήσουν με τους οπαδούς τους σε καθημερινή βάση. Οικονομική και αποτελεσματική λύση τόσο για τους ανερχόμενους όσο και για τους καταξιωμένους καλλιτέχνες τους απελευθερώνει από την υποχρέωση να αγοράσουν URLs, να στήσουν sites και ούτω κάθε εξής. Το καινούριο must είναι πλέον επίσης η παρουσία στο Facebook. Οι σελίδες οπαδών επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να γειώσουν τα κόστη τους ενώ ταυτόχρονα επικοινωνούν με τους πελάτες τους με τον ίδιο τρόπο που εκείνοι επικοινωνούν μεταξύ τους.



2. Ειδήσεις






Άλλη μια βιομηχανία που κινδυνεύει να εκλείψει είναι η βιομηχανία των έντυπων και των εφημερίδων. Ποιος τρελός θα πλήρωνε για να διαβάσει κάτι το οποίο μπορεί να βρει πολύ πιο άμεσα, γρήγορα και δωρεάν στο διαδίκτυο; Η προσαρμογή είναι δύσκολη γιατί πολλοί από αυτούς που τρέχουν τις εφημερίδες είναι “παλιές καραβάνες” οι οποίες προτιμούν να έχουν το συντακτικό τους επιτελείο και τις δερμάτινες καρέκλες τους αντί να γράφουν τα άρθρα τους στα Starbucks. Δύσκολα τα πράγματα.



1. Μουσική






Αν είναι όμως μία βιομηχανία η οποία πραγματικά καταστράφηκε με την άνοδο του διαδικτύου ήταν η βιομηχανία που βασιζόταν στην αγοραπωλησία CDs ως μέσο διακίνησης μουσικής. Η πειρατεία στη μουσική υπήρχε για πάνω από μία δεκαετία αλλά πλέον με τα torrents να διακινούνται στιγμιαία και χωρίς να αφήνουν ίχνη ποιος λογικός άνθρωπος θα πλήρωνε 1 ευρώ για ένα τραγούδι που καλά καλά δεν του αρέσει; Η αλήθεια είναι ότι το μόνο “μέσο” διακίνησης μουσικής αυτή τη στιγμή το οποίο γνωρίζει απρόσμενη ανάπτυξη (παρόλο που προφανώς δεν είναι και το πιο δημοφιλές) είναι αυτό των δίσκων βινυλίου οι οποίοι ακόμη δικαιολογούν την τιμή τους όταν καταφέρεις να βρεις το αγαπημένο σου άλμπουμ στο τοπικό δισκοπωλείο. Ο τρόπος με τον οποίο η όλη βιομηχανία προσαρμόστηκε σε αυτή την αλλαγή είναι φυσικά με τον μόνο τρόπο που μπορεί να διαδοθεί άμεσα και περιορισμένα η μουσική που είναι με την ζωντανή συναυλία – τον ποιο ποιοτικό τρόπο να απολαύσει κανείς μουσική.



Μετάφραση: σαϊτες
Επιμέλεια: Himaira

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου